Case study: Scava

Scava heeft in samenwerking met Artosys in 2013 en 2014 een vernieuwing doorgevoerd van hun online verkoop netwerk. Hierbij werd er een nieuw custom-made platform op poten gezet welke ondersteuning kan bieden voor een onbegrenst aantal webshops.

Reeds vóór het nieuwe platform werkte Scava al met gespecialiseerde websites voor elke productencategorie. Met duidelijkheid naar hun klanten toe en de kans voor meer marketingmogelijkheden als motieven, werd er besloten om al deze websites een conforme stijl en systeem te geven. Hierbij besloten zij om van de kans gebruik te maken om de werking achter de schermen ook volledig te vernieuwen en verbeteren.

Herkenbaarheid op alle webshops

Het doel was om het voor de klanten vanaf de eerste oogopslag duidelijk te maken dat zij op een Scava shop aan het surfen zijn. Een extra kleur duid ook aan welke afdeling de website toe behoort.

Globale winkelwagen

Een belangrijke functionaliteit op het nieuwe platform is degene van de globale winkelwagen. Automatisch wordt de winkelwagen meegenomen naar alle shops op het netwerk. Zelfs als de bezoeker een shop voor de eerste keer bezoekt, wordt zijn scava-winkelwagen met juiste inhoud getoond.

Gedeelde code voor alle shops

Elke shop maakt gebruik van dezelfde code en achterliggende database. Afhankelijk van welke shop bezocht wordt zal het systeem de juiste producten en categorieën tonen. Dit zorgt ervoor dat het beheer van alle webshops zeer eenvoudig en consequent uitgevoerd kan worden.

Alle bestellingen via één kassa

Het maakt niet uit via welke shop er producten in de scava-winkelwagen belandt zijn: alles wordt afgerond via één gedeelde kassa. Eenderzijds is dit logisch als je een globale winkelwagen hebt en anderzijds lost dit grote problemen op in verband met het aantal veiligheidscertificaten.

Samenwerking samengevat

E-commerce Webdesign Development Architectuur

Bekijk het project:
www.scava.be

Neem ook een kijkje op alle shops via de dropdown rechtsboven op elke pagina.